تبحر چهره پردازان این مجموعه در حفظ راكوردها ستودنی است

تبحر چهره پردازان این مجموعه در حفظ راكوردها ستودنی است

تاریخ ارسال : ۲۷ / بهمن / ۱۳۹۷

 

 

بررسی طراحی هنری در"مختارنامه"(2)/مهین نویدی:

تبحر چهره پردازان این مجموعه در حفظ راكوردها ستودنی

 

 

بررسی طراحی هنری در"مختارنامه"(2)/مهین نویدی:

تبحر چهره پردازان این مجموعه در حفظ راكوردها ستودنی است

 

مهین نویدی،طراح چهره پردازی سینما و تلویزیون با بیان این مطلب افزود:"مختارنامه"یك اثر پرمشقت و درخشان در حوزه تاریخ است و از یك كار دقیق گروهی و منسجم در بخش های طراحی صحنه،جلوه های ویژه و خصوصا چهره پردازی حکایت می کند.
او تصریح كرد:من تجربه كار در مجموعه هایی چون"حجربن عدی"،" در چشم باد" و "كلاه پهلوی"را دارم و می دانم كه حفظ راكورد در یك مجموعه تاریخی به دلیل طولانی شدن زمان تولید بسیار دشوار است.زیرا بازیگران اصلی معمولا به طور همزمان در چند كار مختلف حضور دارند و باید طراح چهره پرداز به كوچك ترین تغییرات جزئی توجه داشته باشد.
نویدی اظهار داشت:با این وجود،برخی به اصطلاح گاف ها در این بخش به دلیل حجم عظیم كاری و پروسه طولانی اجتناب ناپذیر است.به ویژه در بحث ریش و موی بازیگران كه بخش اصلی چهره پردازی كارهای تاریخی است، اما در مجموعه"مختارنامه"چهره پردازی به خصوص در حوزه جلوه های ویژه گریم به بهترین شكل ممكن اتفاق افتاده است.
او توضیح داد:مساله دیگر،تعامل میان اعضای گروه طراحی هنری شامل طراح صحنه و دكور،طراح چهره پردازی،جلوه های ویژه،نور و تصویر است.چون در سینمای جهان اگر در صحنه ای یك بخش جلوه های ویژه وجود داشته باشد،بقیه شاخه ها به دلیل حساسیت كار،خود را هماهنگ می كنند،اما در اینجا به ندرت این اتفاق رخ می دهد.به عنوان مثال،اگر من به عنوان چهره پرداز زخمی را روی صورت بازیگر طراحی كنم كه نیاز به نور كمی دارد باید،نورپرداز خود را با آن هماهنگ كند،اما معمولا او ترجیح می دهد با توجه به نگاه خود صحنه مورد نظر را نور دهد.به نظر می رسد این هماهنگی در"مختارنامه"به بهترین شكل ممكن انجام است.
نویدی در پایان بیان کرد:گروه طراح هنری یك اثر تاریخی باید به طور تمام وقت خود را در اختیار كار قرار دهند.زیرا باید با شخصیت ها زندگی كرد تا به نتیجه درست رسید.زمانی كه مجموعه"مختارنامه"وارد پیش تولید شد،داوود میرباقری برای چهره پردازی این كار از من دعوت كرد اما من به طور همزمان مشغول كار در پروژه"در چشم باد"بودم،در نتیجه نپذیرفتم. چون معتقدم حضور من در یك زمان در دو سریال تاریخی به كیفیت هر دو لطمه می زند.در نهایت،كار به مسعود ولدبیگی و عبدالله اسكندری پیشنهاد شد که تصور می كنم نتیجه كار این دو ،شاهكار است.

 

انتشار مطالب بدون ذکر منبع پيگرد قانوني دارد